ما خود را موظف میدانیم با همان حساسیت و دقتی که خدمات درمانی را ارایه میکنیم، خدمات زیبایی را ارایه دهیم. این خدمات در حال حاضر شامل تزریق ژل، بوتاکس و فیلر میباشند. برای رزرو زمان میتوانید از طریق فرم مشاوره پزشکی اقدام نمایید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس در واقع همان سمی است که در دوز زیاد باعث یک نوع فلج به نام فلج بوتولیسم می‌شود. ولی اگر با اهداف درمانی یا زیبایی و توسط پزشک در دوز کم و ایمن تزریق شود، از ارسال سیگنال‌های مغز و اعصاب به عضلات آن ناحیه جلوگیری کرده و به این ترتیب به آرامش آنها کمک می کند.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس درمانی معمولاً در عرض یک تا سه روز پس از تزریق شروع به کار می‌کند و حداکثر اثر آن پس از ۷ تا ۱۴ روز مشاهده می‌شود. بسته به فرد، نوع بوتاکس و دوز، اثرات و زمان ماندگاری بوتاکس تا سه یا چهار ماه باقی می‌ماند. ولی معمولاً تزریق‌های مجدد برای ادامه ماندگاری تاثیرات نیاز است.

بوتاکس برای درمان کدام یک از بیماری‌های چشمی مناسب است؟

• انحراف چشم (استرابیسم)

تزریق بوتاکس به برخی عضلات چشم می‌تواند موجب بازگشت هم ترازی چشم کودکان و بزرگسالان شود. با اینکه برخی از بیماران برای حفظ تاثیرات بوتاکس به این منظور به بیش از یک بار تزریق بوتاکس نیاز دارند، اما این درمان یک جایگزین کم هزینه برای جراحی است.

• پرش پلک یا اسپاسم صورت

انقباضات غیرقابل کنترل عضلانی می‌تواند باز کردن چشم را دشوار کرده و کیفیت زندگی را مختل کند. اما تزریق بوتاکس می‌تواند ماهیچه‌هایی که باعث انقباض پلک‌ها و سایر اسپاسم‌های غیرارادی در صورت شود را شل کند.

• محافظت از سطح چشم

هنگامی که قرنیه نیاز به محافظت یا بهبود دارد، تزریق دوز کمی از بوتاکس به عضله‌ای که پلک بالایی را کنترل می‌کند، به چشم کمک می‌کند تا در عرض چند روز به آرامی بسته شود و در عرض دو تا سه ماه خود به خود باز شود.

• فلج صورت (فلج بل)

فلج بل یک مشکل عصبی است که منجر به فلج نسبی عضلات یک طرف صورت می شود. این وضعیت می‌تواند از پلک زدن یا بسته شدن پلک جلوگیری کند و با گذشت زمان منجر به عفونت و آسیب به چشم شود. بوتاکس می‌تواند راهی ملایم برای بستن موقت چشم و محافظت از چشم تا زمانی که عملکرد عصب اصلاح می‌شود باشد.

• کراتیت رشته ای مقاوم

بیماری کراتیت رشته‌ای مقاوم باعث ایجاد رشته‌های کوچکی از سلول های مرده بر روی قرنیه چشم می‌شود. این بیماری می‌تواند  افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند خشکی چشم را تحت تاثیر قرار داده و باعث درد یا احساس گیرکردن چیزی در چشم شود. بوتاکس می‌تواند در این زمینه یک تسکین طولانی مدت باشد.

• اشک ریختن بیش از حد

برای درمان اشک ریختن طولانی مدت، یا برای هنگامی که انسداد مانع از خروج اشک از چشم می‌شود، می‌توان از تزریق بوتاکس کمک گرفت. اگرچه جراحی می تواند راه حل نهایی به این منظور باشد، اما ممکن است برای همه بیماران گزینه‌ ایمنی نباشد. به همین خاطر بوتاکس می تواند علائم را برای افرادی که منتظر جراحی هستند، تسکین دهد.

• پلک‌هایی که به سمت داخل خم می‌شوند

انتروپیون  وضعیتی است که باعث می‌شود مژه‌ها مکرراً روی چشم مالیده شوند و به قرنیه آسیب برساند. بوتاکس می‌تواند این مشکل را با شل کردن عضلات خاص و تغییر موقعیت پلک برطرف کند، و همچنین گزینه خوبی برای بیمارانی باشد که قادر به عمل جراحی نیستند.

بوتاکس درمانی برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

• افراد باردار یا شیرده
  • مبتلایان به میاستنی گراویس
  • کسانی که آنتی بیوتیک‌های آمینوگلیکوزید مصرف می‌کنند

آیا بوتاکس درد دارد؟

سوزن‌های مورد استفاده برای تزریق بوتاکس بسیار کوچک‌اند، بنابراین دردی که بیمار احساس می‌کند بسیار کم است، با این حال چشم پزشک ناحیه مورد نظر را با بی‌حسی موضعی نیز بی‌حس می‌کند. ممکن است مقداری قرمزی یا کبودی در محل تزریق ایجاد شود ولی ظرف چند روز ناپدید می‌شود.